Valgfag – Fodbold

Lær at trylle med bolden

Er du en haj til hjørne? Måske dribler du som Messi? Eller vil du gerne lære at spille fodbold? I valgfaget fodbold på Samsø Efterskole skal vi ud at spille bold, uanset hvilket niveau du spiller på.

Det er ikke afgørende, hvor meget eller lidt fodbold du har spillet før – det vigtigste er, om du har lyst til at lære nye tricks, udvikle dit spil og blive en del af vores helt unikke fodboldfællesskab på efterskolen.

Fodbold på Samsø efterskole er et af de valgfag, hvor fællesskab er det bærende element. Når vi mødes i starten af året, er vi en broget flok med forskellige baggrunde og erfaringer inden for det fodboldmæssige. I løbet af året skal vi spille os ind på hinanden, lære af hinanden, spille hinanden gode og grine og have det sjovt sammen.

Til træning skal vi selvsagt spille en masse bold, vi skal igennem en masse øvelser, vi skal lege med bolden, og vi skal gøre det i den gode ånd og med den gode stemning. I udeskemaet spiller vi udendørs, og når det bliver lidt koldere i indeskemaet, spiller vi indendørs i vores hal.

Pasninger, driblinger og sparketeknik

Vi finpudser fodboldteknikken

Vi tilpasser fodboldtræningen til dit niveau. Gennem småspil prøver vi forskellige taktiske elementer, så vi kommer til at få en bedre forståelse for, hvordan vi kan mere som et hold end som enkelt spiller. Vi træner de elementære afleveringer, driblinger og sparketeknikker i valgfaget fodbold på efterskolen. Vi øver os i at skyde langt og holde på bolden, og vi træner finurlige finter.

Fodbold er en universel sport, som de fleste har spillet på et eller andet tidspunkt enten hjemme i haven eller i skolen. Efter dit år på Samsø Efterskoles foldboldhold har du teknikker med dig, som du kan bruge, uanset om du vil spille videre hjemme på dit lokale hold, eller bare vil kunne spille godt, når du mødes for sjov på boldbanen med vennerne. Du lærer, hvordan vi bygger spillet op, så niveauet hæves over skolegårdsfodbold.

Fodbold er et fag, der kan vælges i både udeskema og indeskema.