Bliv elev på Samsø Efterskole

Tilmeld dig et år på Samsø Efterskole og få et år fyldt med store oplevelser!

Vælg det ønskede skoleår og tilmeld dig her

Fra skoleåret 2026/2027 tilbydes kun 9. og 10. klasse.

Vi glæder os til at møde dig

Kom og besøg os

Vil du have masser af fællesskab og oplevelser til lands, til vands og i luften?
Kom og besøg os find ud af, om Samsø er efterskolen for dig.

Se vores ledige pladser

Spørgsmål og svar

Find svar på de hyppigst stillede spørgsmål:

For at blive optaget som elev på Samsø Efterskole, skal du gøre følgende:

• Når du har været på besøg på skolen, kan du optages som elev.
  • Øverst på siden ligger der tilmeldingslinks til forskellige skoleår – Tilmeld det ønskede skoleår.
  • Indbetal et administrationsgebyr på 1000,- kr til konto: 6260-0001226343.

efterskolerne.dk kan du beregne prisen og se, hvor meget støtte du kan regne med at få.

Ca. hver anden måned har vi besøgsdag for kommende elever, der har reserveret plads. Selvom du ikke har reserveret en plads, er du velkommen til at besøge os disse dage og høre nærmere om skolen.

Du kan her på siden se, hvornår næste besøgsdag er. I tilmelder jer via tilmeldingsformularen her på hjemmesiden under Besøg os

Hvis du gerne vil vide mere om skolen, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 86591111 for at høre nærmere.

Når du har været på besøg på skolen, kan du optages som elev. Vi tilbagebetaler ikke administrationsgebyret på 1000,- kr.

Efter du har indbetalt administrationsgebyret vil du modtage en bekræftelse på, at du har en plads reserveret. Vi har besøgsdag ca. hver anden måned.
Inden du starter skal du have deltaget i både et online virtuelt møde og været på besøg på skolen.

I august måned året før skolestart opkræver vi 2000,- kr. i depositum.

I foråret vil du modtage et brev, hvor du skal prioritere, hvilke valgfag du gerne vil have, så vi kan få lavet et skema, der passer så godt som muligt til dine ønsker. I mellemtiden kan du læse om de forskellige fag her på hjemmesiden.

Obligatoriske fag

Valgfag

Der vil i brevet ligeledes være diverse informationer om bl.a. statsstøtteberegning.

I juni måned vil du modtage årsplan, huskeliste, papirer med diverse erklæringer, oversigt over betaling samt invitation til første skoledag.