Undervisning

Efterskoleåret på Samsø Efterskole er et godt mix af obligatoriske fag og forskellige valgfag. Vi går på efterskolen meget op i undervisningskvalitet, og derfor bliver du og de andre elever niveauinddelt på syv forskellige hold. På den måde sikrer vi, at du får faglige udfordringer, der matcher lige præcis dine evner i de boglige fag. Det giver dig de bedste forudsætninger for at få bedre karakterer, for din fremtidige uddannelse og for dit liv.

Vi skelner altså ikke mellem 8., 9. eller 10. klasses elever, men ud fra dit faglige niveau. Det betyder, at undervisningen i de forskellige fag bliver tilpasset dit niveau, så du bliver udviklet mest muligt. Den niveaudelte undervisning sikrer, at du får hjælp i de fag, du har svært ved, og at du får udfordringer i de fag, hvor du har talent.

Læs mere om niveaudeling og obligatoriske fag.

Valgfag for enhver smag

På Samsø Efterskole tilbyder vi dig udover de obligatoriske valgfag et hav af forskellige valgfag, som opfylder enhvers interesse!

Vi har valgfag til lands, til vands og i luften, og derfor er du sikker på at finde et eller flere valgfag, der både vil styrke, udfordre og udvikle dig personligt. Valgfagene giver dig samtidig mulighed for at dyrke fællesskabet på efterskolen, og du vil opleve at knytte unikke bånd med dine nye efterskolevenner.

Du kan læse meget mere om de forskellige valgfag her.